Wetenschappelijk onderbouwd leren

WeLearning werkt volgens het Kirkpatrick’s model. Met dit model als kapstok zijn wij constant bezig om, in nauwe samenwerking met de Erasmus Universiteit, de 3 componenten uit het model te optimaliseren. Hierdoor kunnen wij de kennisoverdracht op de lange termijn maximaliseren.

Klik op onderstaande fases om te zien wat het model precies inhoudt.

  • Reactie

    Vóór de e-learning module: Ervaring en motivatie

    Voordat de deelnemer de module gaat maken willen wij duidelijk weten of:


    • De deelnemer al ervaring heeft met het maken van e-learning modules?
    • Wat het vooroordeel van de deelnemer is over e-learning modules?
    • Hoe de deelnemers worden gemotiveerd voor het maken van de nieuwe e-learning module?


    Op basis van deze vragen kan WeLearning advies ontwikkelen om het voortraject te optimaliseren zodat de deelnemers meer kennis opdoen tijdens de training.

  • Leren

    Tijdens de e-learning module: Kennisoverdracht

    Wij combineren wetenschappelijke kennis uit de onderwijspsychologie alsmede kennis uit de neurowetenschap. Hierdoor beschikken wij over veel “rules-of-thumb” die wij gebruiken tijdens het ontwikkelen van een e-learning module. Daarnaast staat WeLearning altijd in contact met professoren om specifieke vraagstukken voor te leggen tijdens het bouwen van een e-learning.

  • Gedrag

    Na de e-learning module

    • Om op de korte termijn de kennisoverdracht te toetsen kunnen wij quiz vragen integreren in de module.
    • Om de kennisoverdracht op de lange termijn te waarborgen kunnen wij infographics maken en/of een korte samenvattende e-learning module.

Benieuwd geworden?

Neem contact met ons op